dissabte, 21 d’agost del 2010

"No espero res. No tinc por de res. Soc lliure" (en grec: Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λεύτερος)

16 d,agost, Iraklion

Iraklion, ciutat de naixement de Nikos Kazantzakis (1883-1957): escriptor prolific, de vida interessant i gran i bona produccio literaria (jo nomes he llegit El Crist de nou crucificat i Zorba el grec); suposo que es mereixia una visita  a la seva tomba, ( en la qual hi ha escrit l'encapcalament que he triat per aquest escrit),  pero no hi vam anar.
Tambe va neixer aqui Doménikos Theotokópoulos, en grec Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (Candía, 1541Toledo, 1614), conegut com  el Greco, pintor del final del Renaixement. Jo, de l'institut nomes recordo que va pintar El entierro del Conde Orgaz. M'hagues agradat anar al poble on va viure fins als 26 anys, veure els seus quadres i rendir-li el tribut que a la meva jovenesa no li vaig saber retre.Teniem planejat anar-hi, pero el cami ens va conduir per altres dreceres.

En canvi vam fer tot el que fan els turistes de bufetada, anar al mercat, comprar quatre xurrades, asseure'ns a un bar, menjar fast-food... Aixo si, ens vam passar molta estona en una llibreria!



Anem a la platja a Ammoudara, lloc excessivament turistic, i veiem una bonica posta de Sol.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada